Los bollos pequeños

image93

                     Kladdkakemuffins                   

                                                        

                     20 portioner | Normalstora formar                   

                                                

                                     
                                                                                             6 ägg
                                                                           9 dl socker (jag tog typ 5-6)

4 tsk vaniljsocker
3 krm salt
4 1/2 dl mjöl
1 1/2 dl kakao
300 g smält smör

Glasyr:
200 g margarin
8 msk socker
4 tsk mjöl
8 tsk kakao
2 dl grädde
               2 dl mjölk                   

                         

                  

                     Rör ägg och socker poröst. Tillsätt resten av ingredienserna. Klicka ner i muffinsformarna! Gräddas i 15 min i 160°C. Blanda glasyrens ingredienser. Koka i 3 min, rör hela tiden. Fyll en msk glasyr i varje färdiggräddad muffinsform.

 

Såja klassen, er önskan är min lag. Hoppas det smakar!



Tyck till!
Postat av: Anton

Ser mycket gott ut! :)

2007-05-30 @ 19:44:12
Postat av: Karin

Cookie-time!

2007-05-30 @ 19:53:06
Postat av: Anonym

gott :)

2007-05-31 @ 14:54:49

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback